من فضلك اختار القائمة العلويه من القوائم داخل لوحة التحكم

هنأ السيد نيكيل سيث مساعد الامين العام للأمم المتحدة والمدير التنفيذي لمعهد الأمم المتحدة للتدريب والبحوث (يونيتار) الفائزين بجائزة الأمير طلال الدولية للتنمية البشرية معتبراً إياها جائزةً مرموقة جداً عالمياً

كما عبر السيد سيث، من خلال كلمته التي ألقاها بحفل الجائزة السنوي الذي أُقيم افتراضيًا مساء الأربعاء الماضي، عن أهمية الجائزة في تحفيز ودعم المشاريع المؤثرة التي تسهم في التنمية المستدامة في البلدان الأقل نموًا. كما أكّد على أن المجتمع الإنمائي لا يزال ممتناً للأمير طلال بن عبدالعزيز، رحمه الله، على برامجه الإنمائية والإنسانية الرائدة المستمرة في دعم الفئات المهمشة في مجتمعنا.

كما ثمّن السيد سيث الشراكة القائمة بين يونيتار و برنامج الخليج العربي للتنمية (أجفند) في تحقيقها التمكين الاقتصادي للمجتمعات المهمشة، لا سيما النساء، حيث اطلقت شراكة يونيتار مع أجفند عشرات المبادرات لصالح مئات المستفيدين من أكثر من 108 دولة حول العالم خلال السنوات الثلاث الماضية، و ذلك بفضل منصة تدريبية مشتركة. وأضاف أنه بالرغم من الجائحة، فإن تفاني أجفند ولجنة الجائزة لدعم المشاريع المؤثرة التي تسهم في التنمية المستدامة في البلدان الأقل نمواً هو الأقوى من أي وقت مضى.

كما عبر مساعد الأمين العام للأمم المتحدة و المدير التنفيذي ليونيتار في ختام كلمته عن إلتزامه بمواصلة و تنمية شراكة يونيتار وأجفند، مشيرا الى أن المرحلة التالية تتمحور حول إضافة الطابع الديمقراطي على التعليم من خلال توفير برامج معتمدة ميسورة التكلفة في مجال الشمول المالي من المؤسسات الأكاديمية العالمية.

يذكر أن جائزة الأمير طلال تتفرد بأنها تتخذ واحداً من أهداف التنمية المستدامة السبعة عشر موضوعاً لها في كل عام.

UN Assistant Secretary-General : Prince Talal Prize is an international prestigious Prize

UN Assistant Secretary-General and Executive Director of UNITAR, Nikhil Seth has congratulated the winners of the Prince Talal International Prize for Human Development, saying that it is a prestigious prize.
During his speech at the ceremony that was held virtually last Wednesday, Mr. Seth stated that the prize is pivotal in promoting and supporting pioneering projects that contribute to sustainable development in the least developed countries. He also expressed that, the development community remains grateful to the Late Prince Talal for his pioneering development and humanitarian programmes which continue to support the disadvantaged, vulnerable and marginalized groups of our society.
Mr. Seth expressed his gratitude saying, “UNITAR is also grateful for its continuing partnership with AGFUND in bringing economic empowerment to marginalized communities, especially women”. He added “Over the past 3 years, UNITAR’s partnership with AGFUND has delivered a dozen of initiatives for the benefit of hundreds of beneficiaries from over 108 countries globally. Thanks to our joint training platform. “Despite the pandemic, AGFUND and the Prize Committee dedication to support impactful projects that contribute to sustainable development in the least developed countries remains strong” he said. Mr. Seth concluded “the next phase of our partnership is to democratize education by providing accredited and affordable degree programmes on financial inclusion from academic institutions globally”.
It is worth mentioning that the Prize, represented by its committee, choses a goal of the 17 SDGs to be the subject annually.

نبذة عن الكاتب

مقالات ذات صله

الرد